НОВЕ СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ в ДП «ДержавтотрансНДІпроект»




     Отримати знання на семінарському занятті – це зручна необтяжлива форма оперативного підвищення кваліфікації працівників, зокрема тих, хто виконує обов’язковий технічний контроль транспортних засобів відповідно до законодавства.
     Останнім часом в Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, технічний опис та зразок протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, що затверджені постановою від 30 січня 2012 року № 137 (далі – Порядок ОТК), внесені зміни які вимагають від суб’єктів господарювання – виконавців обов’язкового технічного контролю (ОТК) – ряду нових підходів щодо акредитації як пунктів технічного контролю Національним агентством з акредитації України (НААУ), так і стосовно процедур проведення ОТК.
     Акредитація НААУ передбачає надання суб’єкту господарювання, атестата з акредитації , що є однією з умов отримання права на діяльність від Міністерства інфраструктури України. Термін дії атестата з акредитації – 5 років. Якщо ви отримали атестат з акредитації у 2018 році, термін його дії закінчиться в 2022 році. За цей час істотно зміняться умови отримання права на діяльність. Чому так?
     Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифікованою Законом України від 16 вересня 2014 р. № 1678-VII (далі – Угода про асоціацію Україна – ЄС), та постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 р. № 1106 «Про виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони» передбачено впровадження Директиви Європейського Парламенту і Ради 2014/45/ЄС від 03 квітня 2014 року щодо періодичних перевірок придатності до експлуатації автотранспортних засобів та їхніх причепів, визнання Директиви 2009/40/ЄС такою, що втратила чинність. Ця директива передбачає, зокрема перевірку придатності до експлуатації автотранспортних засобів підготовленими працівниками. Відповідне законодавство у стані розроблення. Разом з тим для отримання атестата з акредитації уже треба мати відповідно, підготовлених працівників, які можуть засвідчити свою підготовку документом, отриманим, наприклад, на семінарі.
     ОТК супроводжує ряд проблем, особливо в частині ідентифікації переобладнаних транспортних засобів за кордоном.
     Не менш проблемні питання ідентифікації та обов'язкової перевірки технічного стану складників транспортних засобів: коліс, пневматичних шин та акумуляторних батарей. Ідентифікації цих складників досягають застосуванням Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 року № 549, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 року за № 1452/23984, Правил експлуатування акумуляторних свинцевих стартерних батарей колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 2 липня 2008 року N 795, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25 липня 2008 р. за N 689/15380, які доповнюють Правила експлуатації колісних транспортних засобів затверджені наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 №550, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 р. за №1453/23985, а разом є фактично експлуатаційними довідниками.
     




     На часі застосування більш сучасних засобів вимірювальної техніки. Для вимірювання залишкової висоти протектора шин, наприклад, без застосування традиційних пристосувань, можливо використовувати інноваційні стенди з автоматичного контролю висоти протектора. Для шин підвищеної прохідності, через відсутність щільного прилягання їх шашок упоперек плями контакту, ця проблема розв’язується застосуванням спеціальних шаблонів. Такі питання стануть більш актуальними під час перевірки колісних тракторів, що здатні рухатись швидше 40 км/год, які необхідно буде перевіряти згідно з Директивою 2014/45/ЄС.
     Щодо особливості вимог міжнародних стандартів, чинного законодавства та перспективи підготовки працівників для отримання атестата з акредитації із впровадженням Директиви 2014/45/ЄС, а також вияснення практичних питань ідентифікації та проведення ОТК можливо на семінарському занятті: «Питання підготовки пунктів технічного контролю до акредитації (переакредитації) в період створення законодавства з питань перевірки придатності транспортних засобів до експлуатації».





ДП "ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ"
Запрошує всіх бажаючих прийняти участь
в наступних семінарах звертатись за адресою:
м. Київ, пр. Перемоги, 57, каб. 1107
тел: (044) 455-67-52
моб: (096) 974-87-31
e-mail: vkuzmich@insat.org.ua
Завідувач відділу підвищення кваліфікації
Кузьмич Валентина Петрівна


На головну сторінку



Оновлено 02.01.2019