Новини

ТИЖДЕНЬ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ В УКРАЇНІ: ДП ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ АКТИВНО ДОЛУЧИВСЯ ДО ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДІВ



    З 16 по 22 травня 2016 року в Україні проходив уже традиційний Тиждень безпеки дорожнього руху. Щороку під егідою Міністерства інфраструктури спільно з представниками автотранспортної галузі проводиться низка заходів у рамках проголошеного Генеральною асамблеєю ООН Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011–2020 років.
    
    Основна мета Тижня – привернення уваги органів державної влади та суспільства в цілому до «тихої епідемії» смертності і травматизму в результаті дорожньо-транспортних пригод на дорогах України. Головне завдання – консолідація сил державних інституцій, бізнесу, неурядових організацій, наукової спільноти та громадськості у сфері безпеки для вжиття реальних та дієвих заходів підвищення рівня безпеки дорожнього руху.



    У рамках Тижня 19 травня відбувся круглий стіл «Безпека дорожнього руху на комерційному автомобільному транспорті». Показово, що серед його учасників – не лише представники автотранспортної галузі України, але й міжнародні експерти, іноземні комерційні компанії тощо. До круглого столу активно долучився й ДП ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ.

    Відкриваючи засідання, Володимир Коськовецький, директор Департаменту безпеки на транспорті Міністерства інфраструктури України, зазначив, що питання смертності на дорогах України є дуже гострим, а тому основна мета державних органів у сфері безпеки руху – не покарати порушників, а попередити дорожньо-транспортні пригоди.


Володимир Коськовецький

    Юрій Чорний, директор державного підприємства «Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій Міністерства охорони здоров’я України», переконаний, що безпека дорожнього руху має стати модним аспектом життя, а тому дуже важливо проводити заходи, які б формували у юних українців культуру дорожнього руху.


Юрій Чорний

    Михайло Ноняк, Голова Державної служби України з безпеки на транспорті, наголосив, що сподівається на активну підтримку фахівців у виконанні функцій, покладених державою на службу, яку він очолює.


    Анна Бжезінська-Рибіцька, міжнародний експерт (Республіка Польща), свою доповідь присвятила досвіду Польщі у підготовці професійних водіїв та управителів з перевезень на автомобільному транспорті та здійснення сертифікації на предмет професійної компетентності. Пані Анна зазначила, що полякам вдалося підняти рейтинг професії водія до такого рівня, що молодь охоче обирає саме її. Вимоги до водіїв та менеджерів з перевезень у Польщі дуже високі, завдяки чому професійний рівень фахівців не викликає жодних сумнівів


Анна Бжезінська-Рибіцька та Михайло Ноняк

    Арсеній Хабутдінов, завідувач Відділу безпеки на транспорті ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ», продовжив тему польської колеги, але вже стосовно українських реалій – необхідного впровадження в Україні системи підтвердження професійної компетентності керівників, менеджерів (управителів) з перевезень та водіїв комерційного автомобільного транспорту. Доповідач запропонував реформувати систему підготовки та перепідготовки водіїв в Україні, впровадити систему підготовки та перепідготовки інструкторів з водіння, а також систему підтвердження професійної компетентності водіїв та персоналу автомобільного транспорту, створити навчальні майданчики для практичного водіння (автодроми). Було зроблено акцент на тому, що система підтвердження професійної компетентності керівників, менеджерів (управителів) з перевезень та водіїв має базуватися на вимогах Регламенту (ЄС) № 1071/2009 та Директиви № 2003/59/ЄС, а також використовувати досвід Німеччини, Польщі та Литви. Окремо зазначалося, що вкрай актуальним для України є унеможливлення проведення фіктивного навчання та видачі свідоцтва професійної компетентності шляхом створення неупереджених і незалежних один від одного центрів навчання та органів із перевірки знань. Не менш важливою є також участь у складі атестаційної комісії із визначення центрів навчання та органів із перевірки знань представників громадських організацій. Доповідач звернув особливу увагу аудиторії на обмін інформацією з компетентними органами держав ЄС щодо побудови та функціонування системи підтвердження професійної компетентності в Україні.


Арсеній Хабутдінов

    Андрій Горпинюк, заступник директора з наукової роботи ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ», виступив із детальною доповіддю «Технічне розслідування дорожньо-транспортних пригод на комерційному транспорті. Поняття, передумови виникнення та основні положення». Доповідач наголосив, що ситуація на дорогах України настільки критична, що можна сміливо говорити про серйозну втрату генофонду нації. За результатами проведеного аналізу причин та обставин дорожньо-транспортних пригод за участі комерційного автомобільного транспорту в період 2012-2014 років було запропоновано: впровадити та забезпечити функціонування на підприємствах автомобільного транспорту систем управління безпекою дорожнього руху відповідно до вимог міжнародного стандарту ISO 39001; затвердити законодавчі та нормативно-правові акти щодо впровадження єдиної системи спеціального навчання водіїв, керівників і менеджерів (управителів) автомобільного транспорту відповідно до вимог Директиви № 2003/59/ЄС Європейського Парламенту і Ради від 15 липня 2003 року; опрацювати питання щодо запровадження в Україні обов’язкового використання на міжнародних та міжобласних маршрутах автобусів, пасажирські сидіння яких обладнані ременями безпеки тощо. Окрім того, доповідач наголосив, що ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ» входить в низку робочих груп і постійно бере активну участь у розслідуваннях дорожньо-транспортних пригод. Зокрема, Інститут займається питаннями стійкості та руйнування конструкцій, які безпосередньо впливають на керованість транспортних засобів, і, як наслідок, на безпеку учасників дорожнього руху.


Андрій Горпинюк

    Раз Пелег, представник компанії «Mobileye Ізраїль», охоче поділився успішним досвідом своєї країни, де на державному рівні підтримується застосування інноваційних технологій на варті безпеки руху. Пан Пелег презентував присутнім інтелектуальну систему «Mobileye», яку ще називають третім оком водія. Технологія дозволяє камері, подібно до людського ока, розпізнавати будь-які об’єкти на дорозі. Проте вона «бачить» навіть більше, ніж водій, – наприклад, їй доступні так звані «сліпі зони». Якщо камера фіксує потенційну загрозу, система повідомляє про це водієві сигналом. До того ж, технологія працює за будь-яких погодних умов. Продемонстроване відео вразило кількістю ситуацій, які не стали аварійними завдяки цій системі.


Раз Пелег

    Також на круглому столі звучали пропозиції щодо співпраці, активно обговорювалися проблеми законодавчого регулювання безпеки дорожнього руху та шляхи їх вирішення. А головне – фахівці зійшлися на думці, що лише спільними зусиллями можна докорінно змінити ситуацію з дорожньо-транспортними пригодами в Україні.

На головну сторінку



Оновлено 23.05.2016

Як придбати?


ПЕРЕДПЛАТА

Журнал
Усі видання ДП "ДЕРЖ- АВТОТРАНСНДІПРОЕКТ" можна придбати за
адресою:
пр.Перемоги 57
кім. 606
тел. 201-08-09
НВЖ
"Автошляховик України"
кім. 902
тел. 201-08-69