Новини

ПРОЕКТ TWINNING: «ПІДТРИМКА МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПІДВИЩЕННЯ БЕЗПЕКИ КОМЕРЦІЙНИХ АВТОПЕРЕВЕЗЕНЬ»



    У період з 14 до 18 березня українська делегація, до якої входили представники Мінінфраструктури України та ДП «ДержавтотрансНДІпроект», відвідала низку підприємств автомобільної галузі Республіка Польща з метою ознайомлення з виробничими процесами та процедурами оцінки відповідності (затвердження типу) транспортних засобів, які застосовуються в країнах-членах ЄС

    Серед таких підприємств були провідні органи з оцінки відповідності транспортних засобів і частин – Інститут автомобільного транспорту (ITS – Instytut Transportu Samochodowego) та Автопромисловий інститут (PIMOT – Przemyslowy Instytut Motoryzacji). Ці наукові установи є технічними службами, які проводять випробування продукції промисловості автомобільного транспорту та перевірку відповідності виробництва цієї продукції згідно з вимогами європейських Регламентів і Директив, а також Регламентів ООН, та нотифіковані в рамках Європейської Комісії та ООН. Варто зазначити досить широку сферу діяльності цих організацій та випробувальні можливості – наявні в них обладнання та персонал дозволяють проводити роботи з оцінки відповідності транспортних засобів практично за всіма обов’язковими вимогами, встановленими Регламентами та Директивами ЄС, Регламентами ООН, наведеними в рамковій Директиві 2007/46/ЕС.

    Також українська делегація ознайомилася з виробничими процесами одних із найбільш потужних виробників транспортних засобів Республіки Польща: Stokota sp. z o.o. – заводу з виробництва автоцистерн, Solaris Bus & Coach S.A. – заводу-виробника автобусів і тролейбусів, Wielton S.A. – заводу з виробництва причепів, напівпричепів і кузовів. Окрема увага була приділена процедурам затвердження типу, зокрема розробці необхідної технічної документації. Так, усі вказані вище підприємства застосовують як одноетапне виробництво – виготовлення завершеного транспортного засобу «з нуля», тобто з матеріалів та комплектувальних виробів, так і поетапне (двоетапне) виробництво – виготовлення надбудов (кузовів, цистерн тощо), встановлення їх на шасі, тобто на транспортний засіб, виготовлений на першому етапі виробництва на інших заводах, в інших країнах ЄС, і нарешті затвердження типу поетапно завершеного транспортного засобу.

    Зазначений візит був організований в рамках компоненту С «Сертифікація транспортних засобів» проекту Twinning «Підтримка Міністерства інфраструктури України з питань підвищення безпеки комерційних автоперевезень». Від ДП «ДержавтотрансНДІпроект» у робочій поїздці брали участь: Андрій Горпинюк, заст. директора з наук. роботи, Костянтин Жаров, завідувач ВРІЗК, Костянтин Шевчук, завідувач ВСПВВ.



    Важливість цього візиту для України полягає насамперед у таких аспектах:
    1. Україна у 2000 році приєдналася до Женевської Угоди 1958 року та переліку доданих до неї регламентів ООН, а у 2014 році ратифікувала Угоду про асоціацію з ЄС. Транспортна система України є частиною загальноєвропейської транспортної системи. Отже, очевидно, що вимоги до конструкції транспортних засобів, які допускаються до участі у дорожньому русі та пересуваються дорогами України, мають бути такими самими, як і в країнах-членах ЄС та країнах-договірних сторін Женевської Угоди 1958 року. Аналогічно, однаковими мають бути й процедури оцінки відповідності. В країнах ЄС як вимоги до конструкції транспортних засобів, так і процедури оцінки відповідності викладені в рамковій Директиві 2007/46/ЕС. Все це зумовлює необхідність впровадження в Україні європейських принципів оцінки відповідності транспортних засобів. І перший крок Україною в цьому напрямі вже зроблений – розроблено відповідні нормативно-правові акти, які покликані імплементувати положення Директиви 2007/46/ЕС в українське законодавство. На разі подальшою метою є розбудова інфраструктури (зокрема випробувальної бази), підготовка персоналу та подальше зближення законодавства з питань оцінки відповідності транспортних засобів України та ЄС. Польща є найближчою до України країною-членом ЄС з потужною промисловістю автомобільного транспорту та випробувальною базою, яка сама не так давно пройшла шляхом реформування системи технічного регулювання у сфері транспортних засобів, на якому зараз перебуває Україна. Тому досвід цієї країни є надзвичайно важливою інформаційною базою для розбудови нової системи технічного регулювання транспортних засобів в Україні.
    2. З огляду на те, що випробувальна база технічних служб та випробувальних лабораторій України не є достатньою для проведення випробувань для цілей затвердження типу транспортних засобів в повному обсязі, важливою є співпраця українських органів з оцінки відповідності з технічними службами Республіки Польща. Це дасть змогу розширити можливості для українських виробників у питаннях проведення випробувань для затвердження типу їхньої продукції. Про пошук шляхів подальшої співпраці між представниками української делегації та технічних служб Республіки Польща було домовлено в ході візиту.

    

Костянтин Жаров, зав. ВРІЗК



На головну сторінку



Оновлено 29.03.2016

Як придбати?


ПЕРЕДПЛАТА

Журнал
Усі видання ДП "ДЕРЖ- АВТОТРАНСНДІПРОЕКТ" можна придбати за
адресою:
пр.Перемоги 57
кім. 606
тел. 201-08-09
НВЖ
"Автошляховик України"
кім. 902
тел. 201-08-69
ПРОПОЗИЦІЯ

ПОДАТИ ПРОПОЗИЦІЮ