Сьогодні, 15 травня, у всьому світі стартував 7-й Глобальний тиждень безпеки дорожнього руху. Із цієї нагоди в ІА «Укрінформ» відбувся круглий стіл за участю представників профільних державних відомств і структур, фахівців транспортної галузі.
Організатором заходу виступили ДП «Український науково-дослідний інститут медицини транспорту» МОЗ України (Київська міжрегіональна філія), Міністерство охорони здоров’я, Міжнародний благодійний фонд «Допомоги постраждалим внаслідок ДТП».
Під час круглого столу стейкхолдери зі сфери транспорту та інфраструктури, національної поліції обмінялись актуальними напрацюваннями та обговорили ситуацію з безпекою дорожнього руху в Україні, законодавчі ініціативи та зміни, що стосуються правил дорожнього руху, перспективи розвитку автомобільного транспорту та інфраструктури до створення безбар’єрного простору; освітні програми для юних учасників руху, а також інші заходи, які відбуватимуться в Україні в рамках Тижня*.
Серед учасників круглого столу – фахівці ДП «ДержавтотрансНДІпроект»: Андрій ГОРПИНЮК, к.т.н., в.о. заступника директора з виробничої діяльності, начальник центру наукових досліджень у сфері безпеки на транспорті; Юрій ПОЛЯНСЬКИЙ, радник директора з перспективного розвитку та євроінтеграції; Людмила ГОРПИНЮК, радник заступника директора із загальних питань.
Із доповіддю на тему: «Перспективи розвитку автомобільного транспорту та інфраструктури до створення безбар’єрного простору: потреби сьогодення, актуальність та способи реалізації» виступив Андрій ГОРПИНЮК. Він підняв гостру тему інклюзивності нашого суспільства, його мобільності та доступності для людей з особливими потребами.
Після короткої презентації ДП «ДержавтотрансНДІпроект», як організації, яку він представляє, Андрій ГОРПИНЮК зазначив про рівні права кожного громадянина України згідно з Конституцією нашої держави і закцентував увагу слухачів на керуванні транспортним засобом. Він детально розповів про технічні можливості дублюючих органів керування, які встановлюють на автомобілі, їхні різновиди, навів та проілюстрував різні приклади успішної реалізації таких засобів. Приділив увагу особливостям учбових автомобілів для маломобільних верств населення, зокрема розповів, про беззаперечні можливості людей з інвалідністю як вчитися кермувати, так і вчити інших.
У підсумку, Андрій ГОРПИНЮК, запропонував доповнити прийняту Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року питаннями:
- дообладнання транспортних засобів ручними органами керування для людей, які це потребують;
- виробникам транспортних засобів в Україні розглянути можливість виготовлення модифікацій автомобілів з ручним керуванням;
- станціям технічного обслуговування (офіційним представникам виробників автомобілів) мати компетентних фахівців з питань обладнання автомобілів відповідними комплектами ручного керування.
Висунув пропозиції для Міністерства соціальної політики та місцевих органів виконавчої влади.
Він наголосив, що, на жаль, актуальність створення безбар’єрного простору в Україні посилилась із початком повномасштабного вторгнення, адже кількість водіїв з інвалідністю у воєнний та післявоєнний час має тенденцію до зросту.
Готовність держави допомагати в цьому питані дасть змогу водіям з інвалідністю мати рівні права з іншими водіями, а це – однин із пріоритетних пунктів Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю.
Завершуючи доповідь, Андрій ГОРПИНЮК зазначив, що саме науковий і технічний потенціал ДП «ДержавтотрансНДІпроект», як нотифікованої технічної служби України (Е46/В) здатен забезпечити надання послуг з погодження можливості переобладнання КТЗ у якості учбових автомобілів та під замовлення фізичних осіб з урахуванням індивідуальних особливостей, як власне автомобіля, так і особи з інвалідністю.
*Повний перелік учасників круглого столу: http://surl.li/harav
Детальніше із презентацією можна ознайомитись за посиланням:PDF
Із загальним планом заходів 7-го Глобального тижня безпеки дорожнього руху: http://surl.li/gynbt
Матеріал підготувала Ірина Копаниця
Оновлено 16.05.2023.