НОВИНИ



Безпека дорожнього руху в темну пору доби в умовах воєнного стану: вуличне освітлення, енергетична та дорожня інфраструктура, як проблеми сьогодення, шляхи їх вирішення

...

У рамках 7-го Глобального тижня безпеки дорожнього руху сьогодні відбулася Молодіжна науково-практична конференція «Безпека на дорозі» (у форматі онлайн). Захід об’єднав представників поважних державних організацій, молодих учених, студентів, громадських активістів, де вони змогли презентувати свої напрацювання та думки щодо покращення рівня безпеки на дорогах України

...

Серед учасників – Сергій ТАРАБАН, к.т.н., завідувач відділу дослідження безпеки на транспорті, питань нормування, стандартизації та метрології ДП «ДержавтотрансНДІпроект». Він представив доповідь на тему: «Безпека дорожнього руху в темну пору доби в умовах воєнного стану: вуличне освітлення, енергетична та дорожня інфраструктура, як проблеми сьогодення, шляхи їх вирішення».

Свій виступ Сергій ТАРАБАН розпочав сумною статистикою обстрілів об’єктів критичної інфраструктури України, як результат – зріст кількості ДТП у темний час доби. Він розповів, що близько 65% усіх аварій із постраждалими припадають на другу половину доби. Серед антилідерів-регіонів із найбільшою кількістю загиблих та травмованих – м. Київ (37,7% від загальної скоєних кількості ДТП).

Сергій окремо зупинився на факторах, які впливають на ризик настання нещасних випадків у темну пору доби як з боку пішоходів, так і з боку водіїв. Розповів про європейську практику убезпечення піших учасників дорожнього руху, зокрема використання ними флікерів (світлоповертальних елементів). Приміром, у Великобританії ще в 2001 році компанією Nationwide було роздано 6 мільйонів аксесуарів, що відбивають світло, учням початкових шкіл країни. Вже протягом наступного року число ДТП за участю дітей цього віку знизилося на 26%, що мало великий суспільний резонанс. У законодавстві європейських країн (Норвегія, Великобританія, Фінляндія, Литва та ін.) визначені норми щодо обов’язкового використання пішоходами флікерів у темну пору доби. На сьогодні доведено, що використання світлоповертальних елементів дає змогу знизити травматизм та смертність на дорогах у 6-8 разів.

Над новітніми системами убезпечення руху пішоходів працюють компанії з усього світу. Наприклад, все частіше широкого розповсюдження набувають SMART CROSSWALK SYSTEM (пішохідні переходи з підсвіткою у темну пору доби). Пішохідний перехід з додатковою світловою індикацією є й у Києві, на перехресті вул. Васильківської з просп. Академіка Глушкова.

На жаль, зробити підсумок презентації Сергію ТАРАБАНУ завадили проблеми зі зв’язком, зокрема зі світлопостачанням, тож ділимося тут:

  • Головною запорукою безпеки дорожнього руху є неухильне дотримання правил дорожнього руху усіма учасниками цього процесу (пішоходами, водіями, велосипедистами).
  • Дорожня інфраструктура повинна відповідати викликам сьогодення з урахуванням сучасних (передових) технологій та світових практик.
  • Варто обов’язково забезпечити проведення широкої агітаційної та роз’яснювальної кампанії щодо застосування в темну пору доби світлоповертальних елементів (флікерів), ліхтариків або одягу світлого кольору пішоходами.
  • МВС, Мінінфраструктури спільно з місцевими державними адміністраціями, підприємствами та організаціями доцільно розробити програми впровадження систем автономного освітлення на пішохідних переходах з датчиками руху (зокрема, на нерегульованих пішохідних переходах у місцях з підвищеною небезпекою здійснення ДТП).

З презентацією Сергія ТАРАБАНА можна ознайомитися тут: PDF

Матеріал підготувала Ірина Копаниця

На головну сторінку

Оновлено 22.05.2023.