У мережі існує низка «міфів» про сертифікацію колісних транспортних засобів, якою займається наш Інститут. Розвінчуємо основні.
Міф 1: ДП «ДержавтотрансНДІпроект» є державним монополістом
Насправді послуги із сертифікації надають десятки як приватних компаній, так і державних підприємств. Це відкрита інформація, яку ви можете знайти на сайті Міністерства розвитку громад та територій України. Ба більше – від початку повномасштабного вторгнення кількість атестованих юросіб збільшилася вдвічі й нині сягає 35.
Міф 2: Сертифікація існує лише в Україні
Своїм корінням послуга сягає далекого 1958-го року, коли була укладена Женевська угода. Саме в ній зафіксували ЄДИНІ гармонізовані для всіх країн-підписантів вимоги до транспортних засобів. Україна приєдналась до угоди у 2000 році. А загалом її підписали вже 56 країн, зокрема всі члени ЄС.
Міф 3: Сертифікація транспортних засобів – це зайва процедура та «викачування грошей»
Кожна країна має власну нормативно-правову базу. В Женевській угоді прописані уніфіковані норми сертифікації. Це дає:
І от саме для підтвердження цих єдиних для всіх вимог існує сертифікація. Тобто це спрощена процедура, яка замінює повну перевірку кожного окремого автомобіля (або його частини/обладнання), що виготовляється в Україні або ввозиться з-за кордону.
Які існують види послуги?
Загалом їх можна розбити на дві основні:
Першому варіанту зазвичай віддають перевагу великі імпортери або національні виробники. Отримавши затвердження на новий тип транспортних засобів, вони самостійно видають сертифікати відповідності на кожну одиницю. Це заощаджує час і гроші.
Якщо ж йдеться про одну або декілька одиниць, логічніше вибрати індивідуальне затвердження кожної. Це стосується і всіх вживаних автомобілів, що вперше реєструються в Україні.
З початку 2025 року станом на 1 листопада нашими фахівцями видано 1974 сертифікати:
Наші фахівці радо нададуть консультацію за зручним вам контактом:
Оновлено 03.12.2025